Blog

cara jual online

cara jual online

cara berjualan online di instagram, kata kata promosi instagram 

“Tuan cakap jangan jual produk. Cari pelanggan dulu. Habis tu kalau takde produk, nak jual apa?!”

Baca emel 10 poin ini sampai habis…

1. Manusia membeli untuk menyelesaikan masalah. 

Jadi…

JANGAN jual produk. 

Jual lah masalah!

2. Masalah ni boleh jadi benda biasa. 

Contoh: beli mee bandung untuk selesaikan masalah lapar di perut berbunyi kriuk kriuk tak berkesudahan. “Alhamdulillah kenyang perut aku!”

3. Masalah ni boleh juga jadi benda pelik-pelik. 

Contoh: beli kereta mahal untuk selesaikan masalah persepsi orang pada dia. “Baru diorang tahu! Ingat aku sengkek ke?”

4. Manusia tak membeli jika tiada masalah untuk diselesaikan. 

5. SALAH TU! Ada manusia yang tak membeli WALAUPUN dia ada masalah. 

6. Mungkin dia tidak sedar masalah itu. 

7. Mungkin dia sedar masalah itu tapi rasa macam masalah tu tak penting. 

8. Untuk menjual, kita tidak perlu belajar pasal iklan. 

Kita jual masalah!

9. Untuk menjual, kita perlu tahu apa masalah sebenar yang dihadapi (walaupun yang prospek tak sedar) dan persembahkan masalah itu kepada prospek dalam bentuk yang mereka faham itu satu masalah yang perlu diselesaikan. 

Kita perlu jual masalah!

Bukan jual produk.

10. Ulang balik baca no 9. Panjang dan berbelit. Tapi itulah dia. 

Sekian. 

Semoga bermanfaat.

kredit pemilik asal artikel ini~ Bukhari Ramli

https://twitter.com/743047891/status/921165664299245568 https://www.facebook.com/405462929483447/posts/1830438316985894 https://www.facebook.com/groups/444258425654045/permalink/1589424277804115 http://kampuskebundunia.blogspot.com/2017/10/cara-jual-online_21.html https://alyffblog.tumblr.com/post/166654591175 https://www.linkedin.com/updates?discuss=&scope=173592870&stype=M&topic=6327765331699920896&type=U&a=md0f https://imaliffblog.wordpress.com/2017/10/23/cara-jual-online-2/ https://www.evernote.com/shard/s477/nl/177718936/eb71b1cf-e5b4-4c17-af4e-1c47c790c518 https://www.plurk.com/p/mh40ql https://aliffhensem.deviantart.com/status/11015760

Advertisements

cara jual online

cara jual online

cara berjualan online di instagram, kata kata promosi instagram 

“Tuan cakap jangan jual produk. Cari pelanggan dulu. Habis tu kalau takde produk, nak jual apa?!”

Baca emel 10 poin ini sampai habis…

1. Manusia membeli untuk menyelesaikan masalah. 

Jadi…

JANGAN jual produk. 

Jual lah masalah!

2. Masalah ni boleh jadi benda biasa. 

Contoh: beli mee bandung untuk selesaikan masalah lapar di perut berbunyi kriuk kriuk tak berkesudahan. “Alhamdulillah kenyang perut aku!”

3. Masalah ni boleh juga jadi benda pelik-pelik. 

Contoh: beli kereta mahal untuk selesaikan masalah persepsi orang pada dia. “Baru diorang tahu! Ingat aku sengkek ke?”

4. Manusia tak membeli jika tiada masalah untuk diselesaikan. 

5. SALAH TU! Ada manusia yang tak membeli WALAUPUN dia ada masalah. 

6. Mungkin dia tidak sedar masalah itu. 

7. Mungkin dia sedar masalah itu tapi rasa macam masalah tu tak penting. 

8. Untuk menjual, kita tidak perlu belajar pasal iklan. 

Kita jual masalah!

9. Untuk menjual, kita perlu tahu apa masalah sebenar yang dihadapi (walaupun yang prospek tak sedar) dan persembahkan masalah itu kepada prospek dalam bentuk yang mereka faham itu satu masalah yang perlu diselesaikan. 

Kita perlu jual masalah!

Bukan jual produk.

10. Ulang balik baca no 9. Panjang dan berbelit. Tapi itulah dia. 

Sekian. 

Semoga bermanfaat.

kredit pemilik asal artikel ini~ Bukhari Ramli

https://papaly.com/categories/share?id=4a853451d95c4a5f8229dcfdfddbcc2a http://www.sitejot.com/edit.php?siteID=19432007 https://diigo.com/0ahx53 http://bit.ly/2ydZqW8 https://flipboard.com/@mohamadalif2017/cara-jual-online-video-k9cri75sy

cara jual online

cara jual online

cara berjualan online di instagram, kata kata promosi instagram 

“Tuan cakap jangan jual produk. Cari pelanggan dulu. Habis tu kalau takde produk, nak jual apa?!”

Baca emel 10 poin ini sampai habis…

1. Manusia membeli untuk menyelesaikan masalah. 

Jadi…

JANGAN jual produk. 

Jual lah masalah!

2. Masalah ni boleh jadi benda biasa. 

Contoh: beli mee bandung untuk selesaikan masalah lapar di perut berbunyi kriuk kriuk tak berkesudahan. “Alhamdulillah kenyang perut aku!”

3. Masalah ni boleh juga jadi benda pelik-pelik. 

Contoh: beli kereta mahal untuk selesaikan masalah persepsi orang pada dia. “Baru diorang tahu! Ingat aku sengkek ke?”

4. Manusia tak membeli jika tiada masalah untuk diselesaikan. 

5. SALAH TU! Ada manusia yang tak membeli WALAUPUN dia ada masalah. 

6. Mungkin dia tidak sedar masalah itu. 

7. Mungkin dia sedar masalah itu tapi rasa macam masalah tu tak penting. 

8. Untuk menjual, kita tidak perlu belajar pasal iklan. 

Kita jual masalah!

9. Untuk menjual, kita perlu tahu apa masalah sebenar yang dihadapi (walaupun yang prospek tak sedar) dan persembahkan masalah itu kepada prospek dalam bentuk yang mereka faham itu satu masalah yang perlu diselesaikan. 

Kita perlu jual masalah!

Bukan jual produk.

10. Ulang balik baca no 9. Panjang dan berbelit. Tapi itulah dia. 

Sekian. 

Semoga bermanfaat.

kredit pemilik asal artikel ini~ Bukhari Ramli